log in
  1. USA Import informatie
next
prev

Nederlands kenteken verkrijgen

August 7, 2009 %COMMENTS_SHORT

Verschepen door ons laten verz…

August 7, 2009 %COMMENTS_SHORT

Wat kost een US import nou ech…

May 26, 2010 %COMMENTS_SHORT

Datablad voor tuv keuring

May 26, 2010 %COMMENTS_SHORT

Auto Info

  1. Chrysler Crossfire

    September 13, 2010

  2. Ford Mustang

    August 21, 2011

  3. Porsche 911 (964)

    March 10, 2010

  4. Porsche 911 (993)

    April 9, 2010

More…

Ford Mustang

De Ford Mustang is een auto waar met een US import veel voordeel te behalen is. Van een Mustang uit 1964 tot een bijna nieuwe, het voordeel is groot.Hier vindt u meer info die u moet weten als u van plan bent een Ford Mustang te kopen en een US import overweegt.

Bij een Ford Mustang worden er verschillende generaties/modellen onderscheiden. In hoofdlijnen gaat het daarbij om de volgende:
Ford Mustang I (1964–1966)
Deze Mustangs met bouwjaar vanaf 1964 tot 1967 zijn erg in trek bij de liefhebbers van de Mustang. Een richtprijs van een coupe (in 2010) zit tussen de € 18.000 en € 23.000 voor een Mustang in goede conditie, voor een cabrio komt daar nog € 2000 bij en voor een fastback zo´n € 5000.

Ford Mustang I (1967-1973)
Dit was een update van het origineel, te herkennen aan de achterkant. Daarnaast zijn vanaf 1967 ook de typische haaienkieuwen tussen de voorlichten en de grille verdwenen. Dit zijn de welbekende muscle cars, met als topmodellen de Mustang 428 Cobra Jet uit 1968, de Mustang Mach I uit 1969 en de Mustang 429 Boss uit 1969.

Ford Mustang II  (1974-1978)
Dit eerste echte nieuwe model van de Mustang kwam uit vlak voor de oliecrisis. Daardoor was deze bescheidener van formaat en motor. Dit in tegenstelling tot de muscle cars van de jaren er voor. Dit type was beschikbaar als coupe en hatchback. Vanaf 1975 was er ook een V8 beschikbaar. Ook kwamen er enkele cobra uitvoeringen.

Ford Mustang III (1979-1993)
De Mustang groeide weer een beetje en was nu geschikt om met 4 personen op pad te gaan. De beschikbare uitvoeringen waren nu een coupe (notchback), hatchback, en convertible. Beschikbare uitvoering waren L, GL, GLX, LX, GT, Turbo GT (1983–84), SVO (1984–86), Cobra (1979–81; 1993), en Cobra R (1993).


Ford Mustang IV (SN-95) (1994–2004)
Eindelijk weer een nieuw model Mustang. Dit maal zonder een coupe model.`Vanaf 1999 kreeg de Mustang het Ford New edge en werd dus wat ronder.

Ford Mustang V (SN-197) (2005–huidige model)
de vijfde generatie werd met veel gejuich ontvangen. Deze was duidelijk geinspireerd op het origineel. Daardoor zag en ziet dit model er erg gelikt uit. Het basismodel is de 4.0 V6, te herkennen aan de enkele koplampen. De GT uitvoering heef een 4,6l V8 welke 300pk produceert.

Welke Mustang te kopen?
Uiteraard bepaald het budget voor een groot deel de te kopen Mustang. Als het budget het toe laat is Shelby natuurlijk het neusje van de zalm. Daar staat dan wel tegenover dat deze Mustang de duurste is in aanschaf.

Waar op te letten?
Bij een oldtimer Mustang is het erg van belang deze goed te inspecteren. Het verschil tussen een sloper en een in nieuwstaat verkerende Mustang is gewoon erg groot. Daar komt nog bij dat het niet moeilijk is een sloper op een foto goed naar voren te laten komen. Daarom raden we aan een oudere Mustang altijd zelf ter plekke te bekijken, of iemand met verstand van zaken te laten kijken.
Voor een nieuwere Mustang is het eenvoudiger. Eventuele technische gebreken zijn relatief eenvoudig verholpen en zaken als roest zijn nog niet van toepassing. Dat maakt het dus zaak een Mustang te zoeken waarbij een beschrijving zit waar je van op aan kan. Daardoor is een nieuwe Mustang bij uitstek geschikt om via de US autoveiling (nee, niet ebay...) te kopen. Daar hebben we al meermaals voor heel weinig erg mooie Mustangs aangekocht.


Benodigde aanpassingen
Voor een oudere Mustang zijn de aanpassingen redelijk divers aangezien in die periode de europese regels erg aan verandering onderhevig waren. Voor een recente Mustang zijn het de standaard zaken als mistachterlicht, zijknippers en dergelijke. Wel is het aan te raden te gaan voor een origineel exemplaar aangezien een niet origineel exemplaar eigenlijk altijd via de RDW moet, wat extra kosten met zich meebrengt voor bijvoorbeeld uitlaat aanpassingen.

RDW of via de Duitse TUV?
Voor een Mustang tot 1998 raden we aan gewoon via de RDW te gaan. Dat is met afstand de voordeligste en snelste oplossing. Tegenwoordig kunnen auto's van voor 1998 door de dichtstbijzijnde RDW gekeurd worden voor 131 euro. Het is wel noodzakelijk om vooraf de benodigde aanpassingen te doen. Welke 911 te kopen?