log in

Informatie

Chrysler Crossfire

Er wordt vaak gevraagd naar de kosten van een US import. Aangezien het ondoenelijk is om daar een correct antwoord op te geven, zonder een auto in het hoofd te hebben, is hier een US import helemaal doorgerekend. De bedragen die hier staan, zijn de daadwerkelijke betaalde bedragen! Het betreft hier een Chrysler Crossfire uit 2004.

  • Written by Michel Slender
  • Category: Informatie
  • Hits: 17979

Datablad voor tuv keuring

 Voor het op kenteken zetten van een auto door middel van een TUV keuring is een datablad met officiele gegevens nodig. Hier vind u een greep uit de beschikbare databladen. Let op, deze lijst is ZEKER NIET uitputtend, maar slechts een indicatie!

  • Written by Michel Slender
  • Category: Informatie
  • Hits: 13374

Verschepen door ons laten verzorgen

Indien je zelf een auto in de States hebt gekocht welke naar Nederland verscheept moet worden, kun je gebruik maken van onze diensten. Wij kunnen het volledige transport voor u verzorgen. Van ophalen bij de verkoper tot afleveren naar wens in Nederland. Hieronder vindt u een overzicht van de kosten van verschepen. Het zeetransport vanuit New Jersey naar Rotterdam kost via ons momenteel 650 USD.

Het importeren van een camper werkt in grote lijnen net zo als een normale auto. Er zijn echter een paar uitzonderingen. Waarschijnlijk importeer je een camper om hem als camper geregistreerd te krijgen. Daardoor kun je het zeer voordelige campertarief aanvragen. Helaas voldoen niet alle in het buitenland verkochte campers aan de regels die in Nederland voor campers gelden. Indien een importcamper niet aan de eisen die aan campers gesteld worden voldoen, dan word de camper aangemerkt als grijs of geel kenteken.

Wat maakt een camper ook in NL camper?
Voor de Nederlandse wet zijn er eisen gesteld waaraan een camper moet voldoen om als camper door het leven te kunnen gaan. Dit is gedaan om misbruik er van te voorkomen. Er zit namelijk een erg voordelig wegenbelastingtarief aan een camper. Daarom is gesteld dat een camper alleen een camper is als deze de kenmerken van een camper heeft. Dus als het mogelijk is deze te gebruiken als vakantiecampeermiddel. Aangezien dat te vaag is om op te kunnen controleren heeft de wetgever gesteld dat een camper minimaal aan de volgende eisen moet voldoen.

Inrichtingseisen

  • ten minste twee vaste zitplaatsen, waartoe niet de bestuurders- en bijrijderszitplaats worden gerekend.
  • een tafel (mag demontabel zijn).
  • slaapplaatsen voor ten minste 2 personen. Deze slaapplaatsen mogen met behulp van de vaste zitplaatsen worden gemaakt, niet met de zitplaatsen voor de bestuurder en de bijrijder. Betreft het een tweepersoonsslaapplaats, dan moet deze ten minste 180 cm lang en ten minste 110 cm breed. Zijn het 2 afzonderlijke slaapplaatsen, moeten beide slaapplaatsen ten minste 180 cm lang en ten minste 60 cm breed zijn.
  • de vrije hoogte boven de slaapaccomodatie moet minimaal 60 cm zijn.
  • vaste en afsluitbare opbergfaciliteiten.
  • vaste keukenblokcombinatie met minimale werkbladhoogte van 60 cm zodanig dat men hieraan in de binnenruimte kan werken. Deze keukenblokcombinatie dient voorzien te zijn van een ingebouwde vaste kookgelegenheid, een niet volledig uitneembare watervoorziening met spoelbak, een kraan en een afvoer.

Let op: Alle faciliteiten moet je op een normale wijze in de binnenruimte kunnen bereiken.

Leefruimte en stahoogte
Aangezien de wetgever deze eisen nog niet voldoende vond, heeft de wetgever ook eisen gesteld aan de leefruimte en stahoogte:

  • De ruimte achter de bestuurders- en bijrijderszitplaats moet een stahoogte van ten minste 170 cm over een lengte van ten minste 200 cm en een breedte van ten minste 90 cm hebben.
  • Als afwijking hierop kan bij een hoogte van ten minste 130 cm. het dak voorzien zijn van een vast verhoogd dak of een hefdak waardoor de hoogte over een lengte van ten minste 100 cm is verhoogd of kan worden verhoogd tot ten minste 170 cm.

Uitzondering
De enige uitzondering die de wetgever gemaakt heeft is de volgende:
Campers die op 1 mei 2002 vijftien jaar of ouder zijn en van fabriekswege zijn ingericht als kampeerauto hoeven niet aan (alle) hiervoor vermelde inrichtingseisen te voldoen. Bepalend voor de leeftijd van de kampeerauto is de datum van het kentekenbewijs deel I dan wel indien dit een vroegere datum is, de door de RDW toegekende "datum eerste toelating op de weg".

Nederlands kenteken verkrijgen

Voordat je met je uit de US geimporteerde auto de weg op mag, moet je een Nederlands kenteken hebben. Op onze site staat beschreven hoe je daar voor kunt zorgen. Indien je het liever uit handen geeft, dan kunnen wij dat ook voor je verzorgen. Zo hebben we goede contacten met de lokale TUV in Duitsland, waardoor we een snelle keuring tegen een scherpe prijs kunnen aanbieden. Een TUV keuring kost bij ons zelden meer dan 800 euro!